koor cultuurscouts schiedam west

Cultuurscout koor in West laat van zich horen

Swingende presentatie in wijkcentrum de Erker

Begin juni liet het Koren onder de Molens-koor uit Schiedam-West flink van zich horen. In het wijkcentrum zong het koor uit volle borst alle liedjes die de afgelopen periode geleerd werden. Onder leiding van dirigent Otillie van der Jagt hebben West-bewoners hun zangtalenten ontdekt. Want zingen is leuk en (bijna) iedereen kan het leren. Nog leuker is samen zingen. Dat zorgt voor verbinding in de wijk èn gezelligheid! Na koren in Schiedam-Zuid, Oost, Nieuwland en Groenoord, kon de gezellige wijk West niet achterblijven.

The Beatles en Nick & Simon

Koor Schiedam West (foto Rob Holmer)Wat wilden de bewoners graag zingen? In andere wijken staat vooral het Nederlandse lied centraal, maar hier durven de koorleden ook het Engels aan. Leuk zelfs, liedjes van the Beatles en ook ‘Rhythm of life’, een echt koorlied. Het repertoire wordt afgestemd op het koor en in overleg met de dirigent samengesteld. Dus Nick & Simon en muziek van Adèle Bloemendaal. De muziek is net zo’n leuke mix als het koor zelfs.

Het kleine geluk bezongen

Op 7 juni was het tijd voor de presentatie in het wijkcentrum. Niet alleen de liedjes werden gepresenteerd, ook verhalen en gedichten over het kleine geluk werden voorgedragen. Want klein geluk is er in de wijk. Dat konden alle aanwezigen wel merken.

Koor Schiedam West (foto Rob Holmer)

De vrolijke zomerhit ‘Calypso’ werd gevolgd door ‘Opzij, opzij, opzij’ van Herman van Veen. ‘Kom van dat dak af’ van Peter Koelewijn en ook ‘Ja, dat is Peter’. Zowel passie en enthousiasme, dat belooft wat voor de toekomst!