Nacht van de Nacht in Schiedam (foto Eric van Straaten)

Geslaagde zoektocht naar Nachtdieren in Schiedam-Noord

Goed verstopte Nachtdieren

Ze waren goed verstopt, de diverse nachtdieren in Schiedam-Noord. Een grote groep bewoners uit Schiedam wandelden, onder begeleiding van gidsen, in het donker over de Harreweg. Op diverse locaties werd geluisterd naar (verhalen over) nachtdieren.

Nacht van de Nacht in Schiedam (foto Eric van Straaten)
Succesvolle samenwerking

Dankzij een succesvolle samenwerking was op diverse plekken rondom de Harreweg voldoende te beleven. Bij NME Schiedam luisterden bezoekers bij een kampvuurtje naar het verhaal van de wijze nachtuil. In de Groene Raat van Irado kon er geluisterd worden naar muziek over Nachtdieren, door Eelco en Richard. Op een verlaten grasveld was de Nachtboom, een kunstwerk van Jan Eisse Pentinga. Tot slot konden opgezette dieren bekeken worden bij Natuurcentrum de Boshoek.

Een terugblik

Beleef de avond (opnieuw), door deze foto’s van Eric van Straaten.