Hoe drink jij je koffie? Op zoek naar een kunstwerk voor Nieuwland

een project van Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond, in samenwerking met de cultuurscouts van Mooi Werk

Koffie drinken doen we bijna allemaal, maar iedere cultuur doet dat op haar eigen manier. Dat geldt ook voor eten, feestvieren, herdenken en kunst maken.

Het Alevitisch Cultureel Centrum Rijnmond heeft het initiatief genomen om een herdenkingsmonument voor de wijk te realiseren. Een plek voor alle culturen om stil te zijn bij bijzondere momenten.

Het ACCR en de cultuurscouts nodigen je uit om mee te denken over een nieuw kunstwerk voor de wijk Nieuwland.

De start van het project

Als startpunt van dit project organiseren zij voor alle belangstellenden uit de wijk uit voor een informatief, maar vooral lekker diner op donderdag 31 augustus. De chefkok is Maher al Sabbagh, die een meester is in het serveren van verschillende gerechten uit alle windstreken. Tegelijkertijd wordt stilgestaan bij wat in verschillende culturen belangrijk is als het gaat over rituelen, herdenkingen en tradities. Op deze avond zullen Nieuwlanders de eerste fragmenten van de wijkmusical ‘Typisch Nieuwland’ presenteren.

Kunstroute en lezing

Het diner is het eerste evenement van het project ‘Hoe drink jij je koffie?’. In september zal een kunstroute door de wijk worden georganiseerd. En er staat een lezing door Hans Luiten op het programma, met als centrale vraag: waarover verbaas jij je in een andere cultuur?

Meer over het diner en opgeven kan hier.