Schiedammers maakten optische kunst

Ben jij in staat om je hersenen te foppen?

Kunst maken die je zintuigen bedriegen een makkie? Meer dan 50 Schiedammers gingen de uitdaging aan en maakten zelf op art, geïnspireerd op de kunstwerken die te zien waren in de tentoonstelling Eye Attack van het Stedelijk Museum Schiedam.
Daarnaast werden er lezingen gegeven in Schiedam-Zuid over optische kunst en werd door de cursisten de tentoonstelling bezocht.
Ook de wijkcultuurklassen in Schiedam-Nieuwland stonden in het teken van Eye Attack.
Zo hebben de cultuurscouts van Mooi Werk het educatieve programma van de tentoonstelling Eye Attack vormgegeven.

Inwoners maken optische kunst

Diverse creatieve inwoners van de stad werden uitgenodigd om bij het museum de tentoonstelling te bezoeken en daarna op de eigen locatie aan het werk te gaan met het maken van een eigen kunstwerk. De Schiedammers kwamen uit Spaland-Sveaparken, Nieuwland, Schiedam-West en Groenoord. De groepen werden eerst ontvangen in het museum en door een museumgids rondgeleid over de tentoonstelling. Daarna is er in meerdere workshops aan het werk gegaan met optische kunst, onder leiding van docent Femke Wieringa.
En kunstwerken werden het. In diverse sessies is hard gewerkt aan het maken van kunst waar je hersenen van in de war raken!

Op 3 juni is de tentoonstelling, van Schiedammers die optische kunst maken, geopend in de Kapel van het museum. Tegelijkertijd was dit de aftrap van iktoon, want de maand juni is

de maand van amateurkunst in Nederland.