Schrijftalent gezocht!

Hokjesdenken als thema

Heb jij weleens te maken gehad met hokjesdenken? Maakte je je er zelf schuldig aan, of werd jij veroordeeld vanwege je geloof, geslacht of geaardheid? Weet jij dat mooi onder woorden te brengen en wil je dit delen met een volle zaal in het Wennekerpand? Doe dan mee aan deze schrijfwedstrijd!

Een avond voor ruimdenkende Schiedammers

Op zaterdag 7 oktober organiseren LHBT Schiedam, de cultuurscouts van Mooi Werk, Schiedammers en LHBT’ers uit regio Rijnmond ‘Whats in a name, een avond over hokjes en labels’. De internationale coming-out day op 11 oktober is aanleiding voor dit evenement. Een dag waarop wereldwijd wordt stilgestaan bij het moment waarop een LHBT’er openlijk voor zijn of haar seksuele voorkeur uitkomt.
Voor de tweede maal op rij grijpen LHBT Schiedam en de cultuurscouts deze gelegenheid aan om diversiteit te vieren. Dit jaar staat het Wennekerpand op 7 oktober geheel in het teken van verschillende Schiedamse smaken. Alle ruimdenkende Schiedammers zijn van harte welkom.

Schrijf je mee?

Onderdeel van de avond zijn voorgedragen verhalen over dit thema. Schrijf een monoloog, gedicht, column, opiniestuk of voordracht. In maximaal 3 minuten mag jij jouw verhaal delen over hokjesdenken. Theatermaker Bob van der Lugt helpt je met de voordracht, zodat je mooi uit de verf komt op het toneel.
Mail naar Bob (bob@stichtingmooiwerk.nl) om je verhaal in te sturen of voor meer informatie.