Buiten Beeld Busreis naar Schiedam, Vught en ‘s Hertogenbosch

Date(s) - 20 06 2015

Stedelijk Museum Schiedam

Categorieën

De cultuurscouts brengen op 20 juni een bezoek aan Stedelijk Museum Schiedam, Kloosterhotel ZIN Vught en Stedelijk Museum ‘s Hertogenbosch.

• Stedelijk Museum Schiedam
    Anything but homeless. Tekeningen uit de NOG Collectie,
    25 april t/m 21 juni
    De NOG Collectie bestaat uit ruim vijfhonderd kunstwerken van meer dan honderd kunstenaars. Het accent binnen de collectie ligt op tekeningen en andere technieken op papier. Ook schilderijen en beelden maken deel uit van de collectie. Voor de eerste tentoonstelling uit de NOG Collectie in het Stedelijk Museum Schiedam is gekozen voor een selectie uit de grote hoeveelheid tekeningen. Lees hier verder.
  • Kloosterhotel ZIN
    Kloosterhotel ZIN in Vught is een plaats van architectuur, landschap, vormgeving en kunst. Er bevonden zich 80 werken uit de NOG collectie op deze locatie.
    Dit voormalig klooster heeft door de toevoeging van moderne architectuur een open en eigenzinnig karakter, maar de sfeer van het kloosterleven proef je er nog steeds. Glazen façades zorgen voor verbinding met de natuur en diepe zichtlijnen over het landgoed creëren een gevoel van ruimte. Kwaliteit komt voort uit eenvoud en is terug te vinden in de uitstraling van de 8 zalen en 39 hotelkamers. Hier vindt u persoonlijke aandacht en heerlijke gerechten uit de 100% biologische keuken. Meer over Kloosterhotel ZIN.
  • Stedelijk Museum ‘s Hertogenbosch
    Erik Andriesse, de onbekende keramiek
    30 mei t/m 30 augustus
    Voor het eerst is nu het keramisch oeuvre van Erik Andriesse te zien, samen met een keuze uit zijn schilderijen en tekeningen. Lees hier meer.

Programma:

09.15 uur             ontvangst Stedelijk Museum Schiedam

09.30 uur             rondleiding Anything but homeless. Tekeningen uit de NOG Collectie,

10.30 uur             vertrek met touringcar De Vlaerdinger vanaf de Westvest naar Vught

12.00 uur             aankomst Kloosterhotel ZIN

12.30 uur             lunch in refter

13.30 uur             rondleidingen Kloosterhotel ZIN

14.45 uur             vertrek naar Den Bosch

15.15 uur             aankomst Stedelijk Museum ‘s Hertogenbosch

15.30 uur             rondleiding Erik Andriesse, de onbekende keramiek

17.00 uur             terug naar Schiedam

18.30 uur             aankomst Schiedam

Praktische gegevens:
We vertrekken van en komen terug met de bus op de Westvest, ter hoogte van de Walvisstraat. Deze excursie wordt georganiseerd door cultuurscout Ineke Hagen van Mooi Werk in opdracht van het Stedelijk Museum Schiedam. U wordt rondgeleid door gidsen van de musea.

Prijs: € 35,- per persoon, inclusief reis, lunch, entree en rondleidingen. Contant te voldoen op de heenweg. Als u in bezit bent van een museumkaart vragen wij u die mee te nemen, zodat wij de kosten zo laag mogelijk kunnen houden.

Reserveren : Als u deel wilt nemen aan deze excursie, dan kunt u zich tot 8 juni hieronder aanmelden bij Mooi Werk.

Reserveren

Er kunnen geen reserveringen meer worden geplaatst voor dit evenement.