Let op: workshop OneMinuteVideo verplaatst!

Communicatie met video? Dat kun je zelf. Met je smartphone en met je iPad heb je de tools in handen. Wij leren je hoe je je boodschap brengt in een OneMinuteVideo met focus. We doen dat in twee dagdelen, waarin je jouw verhaal of dat van je vereniging presenteert, filmt en monteert. Verenigingen en (amateur)kunstenaars zijn welkom om zichzelf en hun werk in beeld te brengen.

Omdat meerdere geïnteresseerden aangaven dat de oorspronkelijke data hen niet goed uitkwamen, is de workshop ‘Maak een OneMinuteVideo voor Iktoon 2018’ verplaatst naar donderdag 24 mei en donderdag 7 juni van 19.00 tot 22.00 uur.

Opzet Workshop

Dagdeel 1: We besteden aandacht aan de ins en outs van het filmen met de smartphone. We werken aan het denken in beeld en hoe je dat goed vastlegt op video. Je filmt én monteert gelijk al een super korte video. Je vertelt daarin waar je vandaan komt, waar je nu staat, en waar je toekomst ligt. Daarnaast werk je het idee voor je OneMinuteVideo voor IkToon uit volgens een eenvoudig Storytelling principe. Je krijgt feedback op inhoud, verhaalopbouw, beeld en structuur.

Thuiswerk: Je filmt de beelden voor je OneMinute en spot je materiaal voor de montage.

Dagdeel 2: Aan de slag met de montage van je OneMinute, heel laagdrempelig met een app op je iPad of iPhone, mét titels, overgangen en beeld over beeld, in je eigen huisstijl. Ook het aanmaken van een YouTube kanaal nemen we met je door, zodat je je film effectief kunt delen via je website en social media.

Data: donderdag 24 mei en donderdag 7 juni van 19.00 tot 22.00 uur
Locatie: Mooi Werk, Hoogstraat 97, 3111 HC Schiedam
Prijs: € 20,- p.p.
Inschrijven: post@ stichtingmooiwerk.nl
Let op: In eerste instantie beperken we de deelname aan de workshop tot max. 2 personen per vereniging, omdat er max. 14 mensen deel kunnen nemen.
De workshop wordt gesubsidieerd door de gemeente Schiedam.