Midsommar in Sveaparken

Op vrijdagmiddag 24 juni vierden we op de Olof Palmeborg in Sveaparken de langste dag van het jaar met een midzomerfeestje. De midzomeravond valt traditiegetrouw op de vrijdag na 21 juni, de langste dag van het jaar. De dag waarop de zon het langst aan de hemel staat en de nacht het kortst is.

Na regen kwam precies op tijd zonneschijn en werd het een genoeglijke middag die volgend jaar (noteer vast vrijdag 23 juni 2017!) wat ons betreft grootser gevierd gaat worden (met de avond en heel veel wijkbewoners erbij).

Rond de zogenaamde meiboom, prachtig ontworpen en gemaakt door Veld & Vaas, het bedrijf van bloemsierkunstenaar Denise Collignon en biologische bloemenkweekster Mariette Kamphuis, werd er vrolijk gezongen en gedanst door leerlingen van basisschool de Violier en kinderen van locatie De Wensboom van Komkids kinderopvang.

Ook het Zimmerkoor uit Groenoord had speciaal voor deze gelegenheid Zweedse liedjes ingestudeerd. Nico Pellenbarg speelde folkloristische Zweedse muziek op zijn accordeon en iedereen zong en sprong enthousiast mee op de klassieker ‘Små Grodorna’.

Met dank aan basisschool De Violier, Komkids de Wensboom, DansZee, Villa Voice, Veld&Vaas, Taco Sicco Smit, Nico Pellenbarg, Jirre Stoutjesdijk en het Zimmerkoor, Boden Fotografie, De Beurs Schiedam, Fun-Key Events en wijkprocesmanager Marcel Kreuger.