Een nieuw kunstwerk in Schiedam

Op zaterdag 23 september gaat het gebeuren. Op de Maasboulevard wordt om 14.00 uur De Maashoorn onthuld. Een kunstwerk van Pierluigi Pompeï. Dan is Schiedam een nieuw kunstwerk rijker. Een bijzonder kunstwerk, want het is niet alleen om naar te kijken maar ook om naar te luisteren!

Voorbijkomende schepen nemen je mee de zee op, de havens in. Het klotsende water maakt het hoofd weer leeg. De Maashoorn vormt het middelpunt van deze ruimtelijke klankcompositie. Het kunstwerk is een beleving en verbindt water en land en mensen onderling. De verhalen van bewoners en bezoekers van de Maasboulevard, van Gorzenaars en Gorzenezen, van vissers en schippers, van jonge en oude mensen vormen de basis voor de compositie.

Stichting Mooi Werk is dé kennisorganisatie voor kunsteducatie en cultuurparticipatie in Schiedam. We stimuleren kunsteducatie op basisscholen en in het voortgezet onderwijs. Daarnaast ondersteunen we culturele initiatiefnemers. We begeleiden hen in de ontwikkeling van hun plan, het vinden van financiering en samenwerkingspartners en helpen hen bij de realisatie.