Wethouder Houtkamp onthult ‘Daar is de lucht’

Vanaf zaterdag 17 december zal Schiedam weer een kunstwerk rijker zijn. In de Botenbuurt in Schiedam-Noord onthult wethouder Houtkamp ‘Daar is de lucht’, een kunstwerk van Milou van Ham. Het kunstwerk benadrukt de identiteit van de wijk en versterkt de binding met de buurt.

‘Daar is de lucht’ is volledig opgebouwd uit plustekens. Prominent aanwezig is een contemplatieve tekst in de vorm van een gedicht. Het gedicht gaat over stilstaan, onthaasten, je licht maken. Scheepstermen en maritieme symbolen verwijzen naar de Botenbuurt. Vijf krukjes zijn onderdeel van het kunstwerk.

Stichting Mooi Werk is dé kennisorganisatie voor kunsteducatie en cultuurparticipatie in Schiedam. We stimuleren kunsteducatie op basisscholen en in het voortgezet onderwijs. Daarnaast ondersteunen we culturele initiatiefnemers. We begeleiden hen in de ontwikkeling van hun plan, het vinden van financiering en samenwerkingspartners en helpen hen bij de realisatie.